Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap > BLOG >

DEFA motor előmelegítő tájékoztató

2022. 10. 02. 14:30:18
Defa 230V motor előmelegítő rendszer tájékoztató


Elektromos motor-előmelegítő és járműfűtő rendszer

 

                 

Ismeretes, hogy a belsőégésű motorok – s általuk a környezet – legnagyobb ellensége hidegindítás. Az üzemi hőmérséklet elérése előtt a motorban lejátszódó fizikai és kémia folyamatok tehetők felelőssé

  • az üzemanyag túlfogyasztás jelentős részéért,
  • a levegőbe kibocsátott szén-monoxid mennyiségének mintegy 80%-ért
  • a levegőbe kibocsátott szénhidrogének mennyiségének közel ¾-ed részéért,
  • a csak forrón hatékony katalizátor csökkent működése miatt a levegőbe kibocsátott egyéb szennyezőanyagok számottevő részéért
  • a motor mechanikai kopásának 40-60%-ért
  • a gépkocsiban ülők komfortérzetéért, ezen belül nem kis részben a fázó gépkocsivezető csökkent reakciósebessége vagy korlátozott kilátása (lefagyott, vagy párás ablak) által okozott balesetekért

Az indítás és az üzemi hőmérséklet elérése közötti időtartam üzemanyag-túlfogyasztása az alábbi grafikonon az indítás után megtett mérföldek függvényében, százalékos értékben látható. Elég megdöbbentő, hogy a hidegindítás után megtett 9 mérföldnél (15 km), a motor túlfogyasztása – az üzem meleg motor azonos körülmények között mért fogyasztásához képest - még mindig 12%.

                                                 

 

Ezekre a problémákra kínál megnyugtató megoldást a világpiac vezető norvég DEFA cég motor-előmelegítő (és opcionálisan utastér-előfűtő) rendszere, amely átgondoltságánál, könnyű és egyszerű használhatóságánál, megfizethető árainál fogva hódította meg – egyenlőre a hideg égövi – világot.

                        

A fenti ábrán – balról jobbra haladva - látható, hogy motor-előmelegítő rendszer következetes alkalmazása esetén

  • a kibocsátott nátrium-oxidok mennyisége 2-5%-kal,
  • a kibocsátott szénhidrogének mennyisége 75%-kal (!)
  • a kibocsátott szénmonoxid mennyisége 80%-kal,
  • az üzemanyagfogyasztás 10-15%-kal

csökken, miközben a DEFA elektromos fűtőrendszer szennyezőanyagot önmaga nem bocsát ki.

A DEFA rendszer hátránya – fentieknek megfelelően – a helyhez kötöttség, ám kifejlesztése épp azon a felismerésen alapul, hogy úgy a motor, mind az utastér vonatkozásában mindig álló motoros járművet kell előfűteni, bemelegíteni, illetve melegen tartani, s ez az olajkályha rendszerek esetén sincs másképp.

A DEFA járműfűtő rendszer elemei és működésük

A DEFA motor előmelegítő rendszer lényege, hogy a 230 V-os elektromos hálózatból nyert energiát használja fel a az álló helyzetben lévő gépjármű motorjának (opcionálisan az utasterének) felmelegítésére.

Motor-előmelegítő fűtőelem – az üzemanyag takarékos melegindítás

Alapkiépítésben a rendszer egy - általában a fagyálló rendszer fagydugója helyére beépíthető, ezért járműtípus-, illetve motor-specifikus - elektromos fűtőelemet (amely leginkább egy merülőforralóhoz hasonlítható) és egy autós használatra kialakított 230 V-os kábelkészletet tartalmaz. A fűtőelemek – a jármű méretétől és hűtő (fagyálló rendszer) befogadóképességétől függően 300-2240 W teljesítményűek lehetnek, de adott járműhöz egyféle kialakításban kaphatók (nem univerzális fűtőelemek) ezért sajnos nincs lehetőség a vevő igényeinek megfelelő fűtőelem kiválasztására, csak a gyártó által az adott motorhoz kifejlesztett speciális fűtőelemet tudjuk kínálni .

A fűtőelemeknek háromféle kialakítása lehet:

  1. fagydugó helyére illeszkedő

  2. vízcsőbe köthető kivitelű

  3. kontakt olajteknő előmelegítő

A 230V-os, vízhatlan fedéllel zárható mini csatlakozóaljzatot általában az első lökhárítóba célszerű beépíteni, mert ott esik jól kézre.

Ha a készlethez rendszeresített kábelt a lökhárítóban lévő aljzathoz, másik végét pedig a 230V-os fali aljzatba (konnektorba) csatlakoztatjuk, a fűtőelem áramot kap és – bizonyos idő után – az üzemi hőfokot megközelítő hőmérsékletre melegíti a hűtőrendszerben és az annak részét képező radiátorban lévő fagyálló hűtőfolyadékot.

Ennek hatására a motor a legnagyobb hidegben is pöccintésre indul anélkül, hogy az automata szivató bekapcsolna, az utastér pedig a jármű saját fűtőrendszerével perceken belül felmelegíthető.

 

 

Az utastér-fűtő ventillátor – kellemesen meleg utastér,jégmentes szélvédők

Akiknek a beltér felfűtésére, az ablakok leolvasztására az a néhány perc is sok, amely alatt a az előfűtött motor segítségével a jármű saját fűtőrendszere elvégzi a feladatot, vagy akik nem is akarnak motor-előmelegítőt az autóba építeni, de mégis szeretnének kellemesen meleg utastérbe beülni, azok - két teljesítményfokozatban kapható, ugyancsak 230 V-ról üzemelő - DEFA utastérfűtő ventillátorral szerelhetik fel autójukat.

Az autó méretétől függően az utastérfűtő ventillátorok 1400W -1900W-2100W kivitelben rendelhetők.

A utastérfűtőket kifejezetten felügyelet nélküli, járműfűtési célra fejlesztették ki. A beépített PTC rendszerű automata termosztát nemcsak a fűtő- és befúvó-teljesítményt csökkenti a felmelegedés mértékének megfelelően, hanem kettős-biztosítású túlmelegedés-védelemről, illetve tűzvédelemről is gondoskodik. A DEFA készülékek könnyen beépíthetőek és esztétikusak: diszkréten elbújtathatók a középkonzol oldalán a műszerfal alatt és a nyári időszak alatt a tartófülről levéve kivehető az autóból.

Akkumulátor-töltő – rendszeresen töltött akkumulátor hosszabb élettartam, szélsőséges hidegben is acélos teljesítmény

A hideg nem csak a motornak, hanem az akkumulátornak is esküdt ellensége: a már kimerőfélben lévő, gyengélkedő akkumulátorok hideg környezeti hőmérsékleten lényegesen gyorsabban adják fel a küzdelmet, mint egyébként.

A hidegben, hóban vergődő, vagy már elakadt autóst nagyobb csapás nehezen érheti annál, mint hogy autójának akkumulátora cserbenhagyja. Kézenfekvő tehát, hogy ha már a 230 V-os áramot behoztuk az autóba, használjuk fel arra, hogy az akkumulátort feltöltsük és állandó feltöltött állapotban tartsuk, hisz a hideg télben erre amúgy is nagy szüksége van autónak és tulajdonosának egyaránt.

                                                   

A kapcsolt üzemmódú technikai megoldása révén igen kis méretben kialakított, mindössze 240 g tömegű, bárhova könnyen beépíthető intelligens akkutöltő többet nyújt, mint egy szokványos töltő. Elektronikus vezérlése biztosítja - a folyamatosan mért akkufeszültség és áramerősség változásának függvényében szükséges - töltési mód és teljesítmény automatikus kiválasztását.

Az akku teljes feltöltődésének érzékelésekor a töltő automatikusan készenléti/fenntartó üzemmódba kapcsol. A töltési aktivitást beépített LED jelzi.

Az akkutöltő a multifunkcionális programkapcsolóval közös csomagban is kapható.

Multifunkcionális programkapcsoló – Mikorra fűtsek be?...

Rendben van, csökkenthetem az autóm fogyasztását, és a közvetlen környezetem szennyezését, finom meleg autóba ülhetek be, de mi lesz a villanyszámlámmal?

Attól függ. A multifunkciós időzítőprogramos vezérlőegység rendszerbe építésével nem érzékelhető jelentős növekedés az áramfelhasználásban, mert az időzítő gondoskodik arról, hogy a rendszer csak a szükséges ideig legyen bekapcsolva és használjon fel áramot. Két egymástól függetlenül állítható indulási időhöz képest kiválasztható, hogy a rendszer indulás előtt 1, 2 vagy 3 órával kapcsoljon be. Ugyancsak választható automatikus üzemmód, amely akkor kapcsolja be a fűtőszerkezeteket, amikor a külső hőmérséklet eléri az üzemeltető által beállított értéket.

A megvilágított kijelző óraként is használható, egyébként mutatja a külső hőmérsékletet valamint az akku- illetve töltőfeszültséget, illetve fel van szerelve jegesedésveszély-jelzővel is. Akkutöltő nélküli használat esetén 230V-os relével együtt rendelendő.

A multifunkcionális programkapcsoló annyira kicsi és funkcionális, hogy könnyedén felszerelhető a műszerfal bármely pontjára A legkézenfekvőbb felszerelési hely a napellenző hátára történő rögzítés, így csak akkor van szem előtt, amikor szükség van rá.                                                          

A rendszerből a legváltozatosabb csomagok állíthatók össze a motor előmelegítő alapszettől a teljes kiépítésű motor előmelegítő+utastérfűtő+akkutöltő+távirányító szettig .A rendszer további előnye, ha az alapszettet megvásárolta akkor a rendszert évek múlva is tudja bővíteni bármilyen funkcióval igényeinek és pénztárcájának megfelelően. Tájékoztatónk általános körű, amennyiben érdekli az Ön autójához rendelhető alap szett kérje ajánlatunkat weboldalunkon keresztül.

Előmelegítő fűtőelemek NEM univerzálisak kérje ajánlatunkat és megmondjuk mi való gépjárműéhez!

Az alapszettek árai 80.000 Ft-tól kezdődnek aki olcsóbb rendszert keres kérem ne töltse ki az ajánlatkérőt !


CALIX motor előmelegítő ajánlatkérő